کیف پول بیت کوین

کیف پول بیت کوین
کیف پول بیت کوین

مانند اغلب دیگر پول‌ها، راه‌های مختلفی برای ذخیره بیت‌کوین وجود دارد. اگرچه باید اکثر مبالغ خود را باید به شکل ذخیره سرد (یعنی حفظ و ذخیره بیت کوین به صورت آفلاین) نگاه دارید، اما وقتی به خرید آنلاین می‌روید، همچنان برای خرج راحت پول‌تان به دسترسی آسان نیاز دارید. اجازه دهید یک نگاه دقیقتری به برخی از بهترین کیف‌پول‌های بیت کوین در دسترس کاربران روی موبایل یا دسکتاپ بیاندازیم.

1. BlockChain.info

https://blockchain.info/wallet

مزایا:  به کلید خصوصی شما دست نمی‌زند، برای تمامی پلاتفرم‌ها فراهم است، کارایی و فایده آن با گذر زمان به اثبات رسیده است.

معایب: می‌تواند برای کاربران جدید گیج‌کننده باشد.

مرور کلی: بعد از چند سال هک شدن و از کار افتادن دیگر کیف پول بیت کوین‌، سایت blockchain.info خود را به عنوان استاندارد طلایی برای ذخیره امن و ساده بیت کوین به اثبات رسانده است. اگرچه این یک کیف پولی آنلاین است( و نه آفلاین)، اما به هر قیمتی از تمهیدات امنیتی فوق العاده برای امن نگاه داشتن وجوهات مالی استفاده می‌کند. Blockchain.info هرگز به کلید‌های خصوصی کاربران خود دسترسی ندارد، دسترسی به کلید خصوصی یک عیب اصلی است که بسیاری از کاربران بیت کوین در اغلب کیف پول‌ها مشاهده می‌کنند. کاربران می‌توانند به وجوهات مالی خود از طریق برنامه‌های کاربردی تلفن‌های هوشمند، پیام‌های متنی، برنامه‌های روی گوگل کروم و دیگر مرورگرهای اینترنت و بسیاری دیگر دسترسی داشته باشند. ایجاد توازن بین استفاده راحت و امنیت همیشه سخت است، اما به نظر می‌آید که Blockchain.info تا الان توانسته بهترین راه حل را ارائه دهد.

تنها نکته منفی برای Bloackchain.info  این می‌تواند باشد که گاهی اندکی برای کسانی که تازه با بیت کوین آشنا شده اند، گیج کننده است. آنها با آخرین نسخه برنامه اندروید خود این را بهبود بخشیده اند، اما به نظر می آید که هنوز کار لازم است تا بتوانند هر دوی کاربران توانمند و هم تازه‌کار را جذب کنند.

2.Coinbase

 https://www.coinbase.com/

مزایا: برای کاربران جدید بیت کوین سایت بسیار خوبی است، توانایی خرید و فروش بیت کوین وجود دارد، امکان ذخیره سرد هست، تاییدات مداوم جهت امنیت

معایب: کلید‌های خصوصی کاربران خود را کنترل می‌کند، با نقل و انتقالات در گذشته مشکلات فنی داشته است.

مرور کلی:  هستند کسانی که از سایت coinbase متنفر باشند، اما واقعیت این است که این سایت همچنان گزینه بسیار user-friendly برای کسانی است که می‌خواهند برای اولین بار درباره بیت کوین یاد بگیرند. اینکه شما می‌توانید براساس پلاتفرم Coinbase بیت کوین خرید و فروش کنید قطعا یک مزیت اضافی است، اما مقدار زیادی تایید هویت لازم است تا مبادله پول نقد با بیت کوین روی این سایت انجام شود و این برای برخی از کسانی که از استفاده درست از بیت کوین مطابق ارزشهای اصلی وسواس دارند، فاقد موضوعیت است. عموم مردم با این کیف پولی آشنا هستند و وجود یک ارائه دهنده سرویس بازرگانی، وقتی اقتصاد درون حیطه بیت کوین چرخش پیدا کند، می‌تواند مفید باشد.

نقل و انتقالات off-chain  (نقل و انتقال بدون یا خارج از تایید شدن در زنجیره بلاک‌ها) نیز از طریق این سایت مهیاست که اجازه تایید همیشگی برای نقل و انتقال بیت کوین را می دهد. علاوه بر کیف پولی معمولی وب، این شرکت اکنون یک کیف پول آفلاین یا vault هم در اختیار کاربرانی که می‌خواهد بیت کوین هایشان را به روش امن ‌تری ذخیره کنند، قرار می‌دهد.

کسانی که با Coinbase  مشکل دارند به نظر کسانی هستند که می‌خواهند بیت کوین را تا حد ممکن نامتمرکز باقی نگاه دارند. اگرچه نقل و انتقالات off-chain  تایید گرفتن سریعتر را اجازه می‌دهد، اما این کار همچنین فرآیند نقل و انتقال بیت کوین را تحت یک شرکت متمرکز می کند. انبود مرکزیت در فرآیند مبادلات در وهله اول یکی از دلایل اصلی کسانی است که به ایده پول رمزی علاقه دارند. اجازه دادن به اینکه شخص دیگری کلید خصوصی شما را کنترل کند برای جامعه بیت کوین یک خبط بزرگ است و این دلیل اصلی است که Coinbase را بهترین سایت ارائه دهنده کیف پولی نمی‌سازد.

3.GreenAddress.it

https://greenaddress.it

مزایا: کیف پولی چند امضایی دو به دو، تایید مداوم، ابتکار

معایب: تنها چند ماه سابقه کار دارد.

مرور کلی: اگرچه GreenAddress.it در فضای کیف پولی بیت کوین یک تازه وارد است، اما واقعیت این است که آنها امکانات ابتکاری جدیدی به بازار ارائه داده‌اند. مهمترین این امکانات استفاده از نقل و انتقال چندامضایی است. سایت GreenAddress.it به عنوان یک اقدام امنیتی مضاف، یک امضا کننده شریک برای هر نقل و انتقال با این کیف پولی اضافه کرده است. این بدان معناست که هکری که کلمه عبور  و سندیت دو عاملی شما را پیدا کند تنها قادر خواهد بود که مقدار محدودی بیت کوین بدزدد. این مشابه امنیت بانک‌های سنتی است که در آن یک نقل و انتقال پول مشکوک نگاه داشته می‌شود تا قبل از ادامه فرآیند انتقال، تایید شود. همچنین هیچ دلیلی وجود ندارد که بترسیم که سایت GreenAddress.it از دسترسی شما به مبالغ‌تان جلوگیری کند به این خاطر که یک امکان قفل زمانی هست که که اجازه می‌دهد کنترل آنها بر کیف پولی بعد از یک دوره زمانی منقضی شود.

علاوه بر امنیت بالا، کیف‌های پولی با امضای دو به دو از سایت GreenAddress.it همچنین امکان تایید‌های مداوم را برای نقل و انتقالات بیت کوین بدون دادن کلید خصوصی به شخص ثالث مهیا می‌سازد. چون GreenAddress.it هر نقل و انتقال را که از کیف پولی می‌آید امضا می کند، تجاری که به ارائه دهنده این کیف پولی اعتماد داشته باشد همچنین می‌توانند اعتماد کنند که سکه‌های ارسال شده از این کیف پولی دوباره خرج نخواهد شد. این یک امکانی است که هنوز روی آن کار می‌شود، اما می‌تواند تاثیر فوق‌العاده ای بر سرعت نقل و انتقالات بیت کوین و با روشی امن‌تر بگذارد. تایید مداوم همچنین تاثیر زیادی روی  دیگر پول‌های دیجیتالی داشته است که بسیاری از طرفداران این پول‌های جایگزین دوست دارند تبلیغ کنند که سکه‌های آنها سریعتر از بیت کوین تایید می‌شود.

تنها مشکل این ارائه دهنده کیف پول بیت کوین این است که تازه کار است. ارائه دهنگانی مانند Blockchain.info  و Coinbase با گذشت سالها توانسته‌اند شهرتی کسب کنند و GreenAddress.it هم باید همین مسیر را طی کند. این انواع امکاناتی که شرکت معرفی کرده است از هم اکنون نوید موفقیت در سالهای آتی را می‌دهد.

4.Armory

https://bitcoinarmory.com/

مزایا: امن‌ترین سایت برای بیت کوین، ذخیره آفلاین، ادغام چند امضایی ساده

معایب: برای استفاده آنلاین یا موبایل مناسب نیست

مرور کلی:  با موبایل نمی‌توان به این کیف پولی دسترسی داشت، اما به خاطر بالاترین امنیت آن برای دسکتاپ‌ها و لپ تاپ‌ها معروف است. این کیف پولی شماری از امکانات برای بالا بردن امنیت دارد و حتی اجازه می‌دهد که کیف پول آفلاین داشته باشید تا در مقابل حملات مهاجمین از بیت کوین خود محافظت کنید. اگرچه این کیف پولی اساسا برای کاربران حرفه‌ای است، اما توانایی بین تعیین شیوه های متعارف و پیشرفته آنرا گزینه مناسبی برای همه ساخته است.

بهترین چیز درباره کیف پول بیت کوین Armory این است که به کمک ذخیره‌ پشتیبانی و روش های ذخیره سرد، به شما هرچیزی را که برای امنیت بیت کوین لازم دارید می‌دهد. برای مدیریت بیت کوین خود به صورت آفلاین در کامپیوتر خویش، ساده ترین اینترفیس ممکن را دارد و همچنین گزینه ذخیره سرد را در اختیار کسانی می گذارد که به دنبال دنبال گزینه‌های کیف پولی بیت کوین سخت افزاری‌تر هستند. گزینه جالب دیگر، اینترفیس Lockbox است. این امکان به شما اجازه می‌دهد تا آدرس‌های چندامضایی ایجاد کنید که امنیت بیشتری را برای بیت‌کوین‌های شما ایجاد می‌کند. هرچه که لازم داشته باشید برای مثال اینکه هر دو  زن و شوهر روی تمامی نقل و انتقالات امضا داشته داشته باشند، یا حتما باید سه نفر از پنج موسس یک شرکت بتوانند پول‌ها را خرج کنند، این آدرس‌های "M-of-N" می‌توانند مفید باشند وقتی که کیف پول را با دیگران به اشتراک می‌گذارید یا به ذخیره‌های پول خود می‌خواهید امنیت بیشتری بدهید.

اگرچه Armory  گزینه‌های امنی در اختیار کاربران بیت کوین می‌گذارد، اما به خاطر فقدان گزینه‌ای برای موبایل، در پایین فهرست ما قرار گرفته است. می‌توان گفت که از Armory برای گوشی موبایل قرار نیست استفاده شود. این کیف پولی امن است و دقیقا آنچه که کاربرانش بخواهند به آنها می‌دهد. Armory در کنار دیگر کیف پول‌های کاغذی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسانی است که می‌خواهند بیت‌کوین خود را به صورت آفلاین ذخیره کنند.

5. Mycelium

https://mycelium.com/

مزایا: برنامه کاربردی Localtrader  برای مبادله بیت کوین همتا به همتا

معایب: هیچ امکان چندان خاصی ندارد و کاربر روی دسکتاپ نمی‌تواند از آن استفاده کند.

مرور کلی: Mycelium طیف متنوعی از محصولات را برای بیت کوین ایجاد کرده است، اما کیف پولی آن همچنان در حال حاضر بیش از هر محصول دیگری مورد توجه است. با اینکه بخش کیف پولی برنامه کاربردی اندروید واقعا در نگاه اول چیز خاصی ارائه نمی‌دهد، امکانی وجود دارد که اساسا تنها دلیلی است که باعث می شود که ما آنرا جزو پنج کیف پولی برتر قرار دهیم.

بخش Localtrader  کیف پولی بیت کوین Mycelium اساسا یک نسخه آسان از LocalBitcoins.com برای موبایل شماست. این برنامه کاربردی با استفاده از تنظیمات مکان روی تلفن همراه‌تان، قادر است که تشخیص دهد کاربر کجا قرار دارد و به دنبال کاربران دیگر در منطقه که دنبال خرید و فروش بیت کوین هستند بگردد. این امکان قطعا مزایای زیادی برای طرفداران سرسخت بیت کوین دارد که معتقدند که بیت کوین باید به فن‌آوری همتا به همتا وفادار باشد. Localtrader  به جای صرافی‌های متمرکز به کاربران اجازه می دهد که همدیگر را ملاقات کرده و به روشی نامتمرکز بیت کوین را با پول نقد مبادله کنند.

Mycelium  یک کیف پول اینترنتی نیست، بنابراین گزینه‌های آنلاین اندکی دارد. هیچ سروری ندارد که شما بتوانید بعد از فرمت دوباره تلفن‌تان کیف پولی خود را بازیابی کنید، اما روش آسان تری برای گرفتن backup وجود دارد. اینکه شما تنها می‌توانید از این کیف پولی روی اندروید استفاده کنید، نکته منفی دیگری است، اما شمار دیگری از محصولات مهیج از سوی این شرکت بیت کوین محور در آینده به بازار خواهد آمد.

منبع